Direktlänk till inlägg 8 juli 2013

Året som gick

Av Lilla Jag - 8 juli 2013 12:11

Det har gått mer än ett år - mer än ett år sedan min syster försvann och mer än ett år sedan jag skrev här.


Jag skapade den här bloggen för att jag hoppades på att det skulle hjälpa mig att bearbeta. Jag hoppades att det på något sätt skulle göra smärta lite mindre outhärdlig. Det fungerade inte.


Smärtan och saknaden var, och är, större än något jag någonsin varit med om tidigare. Förtvivlan river och förstör.


Man lär sig sakta men säkert att leva vidare. Man hittar tillbaka till en vardag som på ytan kan likna hur det var tidigare, innan syrran försvann, men allting är ändå totalt annorlunda. Sorgen finns inte så konstant närvande längre, inte i sin fulla styrka, men plötsligt så slår den till och den ligger alltid som en bakgrundssorl i det som är vårt liv.


Det finns så mycket jag inte kan skriva om, så mycket som fortfarande är fel. Önskar att jag kunde använda den här bloggen som den säkerhetsventil som jag redan då förstod att jag behövde. Men det går inte. Kan inte. Får inte.


Vad gör jag när jag återigen känner att jag inte klarar av att rädda de jag älskar från den fruktansvärda verklighet som är deras liv?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lilla Jag - 18 maj 2012 21:18

Varför känns det så viktigt att ha en plats att gå till? Jag vet ju att syster inte finns där, att hon för länge sedan flugit iväg. Men ändå känns platsen viktig och syster känns nära när jag är där. Hon har fått en fin viloplats, en fridfull ...

Av Lilla Jag - 13 maj 2012 21:23

Idag känns det lite bättre. Det finns bitar som har fallit på plats och det känns bra.   Hela tiden så snurrar tankarna i huvudet. Jag försöker lägga ett pussel med alla de bitar jag har fått under tiden som har gått sedan syster tog sitt liv. Ja...

Av Lilla Jag - 9 maj 2012 19:16

Jag har fullt upp med min egen sorg, den fyller varje timme av varje dag.   Hur ska jag då orka med att hantera att du också är ledsen? Hur ska jag orka med att hela min omgivning plågas av det faktum att min älskade syster inte längre finns? Hur...

Av Lilla Jag - 9 maj 2012 05:57

Kan inte förstå hur friska människor kan vlja att ställa sig över och moralisera över hur någon kan ta sitt liv? Flera gånger sedan min syster dog har jag och andra i min familj ställts frågan: Hur kunde hon göra så mot dem som älskade henne? Hur...

Av Lilla Jag - 8 maj 2012 18:30

Jag har sorg. Jag sörjer min älskade syster som inte längre finns hos oss. Det har gått en liten tid sedan jag fick beskedet att min syster tagit livet av sig. Saker och ting har till synes återgått till det normala. Alla är tillbaka på jobbet och d...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards